آموزش،فناوری، شبکه

همه چیز در مورد فناوری اطلاعات و شبکه

آموزش،فناوری، شبکه

همه چیز در مورد فناوری اطلاعات و شبکه

لزوم یادگیری فتوشاپ

1) فتوشاپ چیست و به چه دردی می خورد؟

فتوشاپ یک برنامه ی گرافیکی( دو بعدی و پیکسلی) از شرکت ادوب است که برای طراحی و ویرایش تصاویر به کار می رود. به کلمه ی طراحی دقت کنید چون با فتوشاپ علاوه بر ویرایش تصاویر موجود که بیشتر کارایی آن است می توان طرحی را از صفر ایجاد کرد.

 

2) آیا من به فتوشاپ نیاز دارم؟

این به خود شما بستگی دارد که از فتوشاپ چه می خواهید، ویرایش عکس های شخصی تان یا طراحی تصاویر مورد نیاز پروژه دانشجویی تان یا به عنوان یک شغل و ...  به آن فکر می کنید. این را به شما بگویم که فتوشاپ این خاصیت مهم را دارد که می توان از آن به اندازه ی نیاز بهره گرفت. حال این یعنی چه؟ یعنی اینکه به طور مثال شما فقط می خواهید از فتوشاپ در طراحی چند عکس مورد نیاز در یک تحقیق استفاده کنید؛ در این صورت شما نیازی به یادگیری مطالب زیادی ندارید نسبت به کسی که می خواهد از طریق فتوشاپ شغلی به دست آورد. در نتیجه اینکه من مطمئنم شما که این مطلب را می خونی از یادگیری فتوشاپ ضرر نمی کنی. چرا؟  چون که با کامپیوتر و اینترنت سر و کار داری پس به راحتی می توانی کار با تصاویر را به توانایی هایت اضافه کنی.


آموزش فتوشاپ، آموزش حرفه ای فتوشاپ، آموزش طراحی کارت ویزیت، آموزش photoshop، فتوشاپ آموزش، یادگیری فتوشاپ، آموزش طراحی با فتوشاپ

 

3) آیا می توانم از فتوشاپ درآمدی داشته باشم یا با آن شغلی به دست آورم؟

چرا نمی شود. اما باید در نظر گرفت که:

یا شما جزو افرادی هستید که شغلی(که لازمه اش فتوشاپ است) را به هر صورتی سراغ دارید، مثلا از طرف یکی از آشنایان به شما پیشنهاد شده است و فقط می خواهید فتوشاپ را یاد بگیرید و بلافاصله مشغول کار شوید. دراین مورد که مشکلی نیست.

اما اینکه شغلی به شما پیشنهاد نشده است و فقط به دلایل متعددی (مانند علاقه و ...) به فکر این هستید که در آینده با استفاده از این نرم افزار کاری به دست آورید. در این مورد باید حواستان جمع باشد که بهتر است قبل از یادگیری یا در طول یادگیری به فکر پیدا کردن کار مناسبتان هم باشید.

 

4) در چه مدت می توانم فتوشاپ را یاد بگیرم؟

این مورد هم بستگی دارد به عواملی مانند: معلومات کامپیوتری تان، استعداد یادگیری تان، سطح زبان انگلیسی تان، مدت تمرین و یادگیری و موارد دیگر. در کل این را به شما بگویم که اگر شما جزو افرادی هستید که کار مقدماتی با کامپیوتر و نرم افزارها را بلد هستید و سطح زبان انگلیسی تان هم معمولی است پس شما می توانید به راحتی فتوشاپ را یاد بگیرید.

 

5) آیا فتوشاپ برای من کافی است؟

این را اول بگویم که تصاویر دو نوع هستند:

1- پیکسلی(pixel)    2- برداری(vector)

فتوشاپ همان طور که در بالا اشاره شد یک نرم افزار پیکسلی است. یعنی با عکس های پیکسلی کار می کند و اگر هم یک عکس برداری در آن وارد کنید، آن را به پیکسلی تبدیل می کند.(در آینده یک مطلب به طور کامل در این موضوع خواهم نوشت)

اگر در کارتان به کار با تصاویر برداری نیاز پیدا کردید باید به نرم افزار های برداری (مانند Corel DRAW) هم مراجعه کنید. اما نگران نباشید برای کسی که فتوشاپ را در حد خوبی یاد بگیرد، اگر به صورت جزئی به این گونه نرم افزارها نیاز پیدا کند، می تواند نیاز خود را بر طرف کند.

 
آموزش فتوشاپ، آموزش حرفه ای فتوشاپ، آموزش طراحی کارت ویزیت، آموزش photoshop، فتوشاپ آموزش، یادگیری فتوشاپ، آموزش طراحی با فتوشاپ

6) چه برنامه هایی رقیب فتوشاپ هستند؟

کاملا واضح است که فتوشاپ در نوع خود، رقیب جدی ندارد. مگر اینکه نرم افزار هایی که جدیدا ارائه شده و بیشتر به خاطر راحتی و جم و جور بودن معروف شده اند، یا مثلا حجم آنها کم است؛ این نرم افزارها بیشتر به درد کسانی می خورد که نیاز شان با کار با آنها بر طرف می شود.

 

7) چرا فتوشاپ اینقدر معروف است؟

فتوشاپ یک نرم افزار اصیل و در عین حال به روز است. از گذشته تا به حال، اکثر یا می توان گفت همه ی ویرایشگران تصاویر اعم از عکاسان، طراحان، گرافیست ها، هنرمندان، دانشجویان و ... از فتوشاپ در طراحی یا ویرایش عکس های خود استفاده کرده اند. به همین دلیل نرم افزار فتوشاپ اینقدر محبوب شده است تا جایی که وقتی می خواهیم بگوییم یک عکس دستکاری شده است، می گوییم فتوشاپی است.

 

8) آیا در کنار فتوشاپ به نرم افزار دیگری هم نیاز هست؟

فتوشاپ یک نرم افزار پایه و قدرتمند است که هرچه از قدرت آن بگوییم کم است؛ کافی است سری به گوگل بزنید و عکس هایی که با فتوشاپ طراحی شده اند را جستجو کنید، آن وقت واقعا شک می کنید که آیا این عکس ها با فتوشاپ طراحی شده اند! در کل در کنار فتوشاپ به نرم افزار دیگری نیاز نیست مگر اینکه گاهی اوقات شما می خواهید کاری را که انجام آن با فتوشاپ 10 دقیقه طول می کشد، با یک نرم افزار دیگر، 1 دقیقه ای انجام دهید. که این جور نرم افزارها معمولا کوچک و کار راه انداز هستند.

 آموزش فتوشاپ، آموزش حرفه ای فتوشاپ، آموزش طراحی کارت ویزیت، آموزش photoshop، فتوشاپ آموزش، یادگیری فتوشاپ، آموزش طراحی با فتوشاپ

9)آیا بعد از یادگیری فتوشاپ، کار تمام است؟

در طول یادگیری فتوشاپ به سطحی می رسید که دیگر نیازی به آموزش های کار کردن با فتوشاپ نیاز ندارید؛ فقط می ماند خلاقیت. چیزی که شاید اکثر فتوشاپ کاران به آن توجه نمی کنند. بدست آوردن این خلاقیت هم بستگی دارد به ذوق هنری شما و اینکه چقدر با مفاهیم هنری آشنا هستید و آن را دنبال می کنید. این نکته هم قابل ذکر است که کسی که فتوشاپ و یا در مرحله ی بالا تر گرافیک کامپیوتری را فرا گرفته، هیچ گاه نباید به طرح ها و نقش های موجود بسنده کند.(بسنده کردن نه به معنای کپی برداری بلکه طراحی با موضوعات تکراری) پس این را بدانید که بعد از اینکه فتوشاپ را فرا گرفتید، تازه وارد دنیای خلاقیت و رقابت شده اید و این است لذت کار کردن با فتوشاپ.


آموزش فتوشاپ، آموزش حرفه ای فتوشاپ، آموزش طراحی کارت ویزیت، آموزش photoshop، فتوشاپ آموزش، یادگیری فتوشاپ، آموزش طراحی با فتوشاپ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.